Οι κινήσεις του μετώπου Αγοραστού- Κολλάτου -Γκουντάρα στις μεθοσδεύσεις της κοινοπραξίας

Κανείς  από τους πολίτες της Θεσσαλίας δεν φανταζόταν, όταν πριν από 3 μήνες εγκαινιαζόταν από τον πρωθυπουργό οι σήραγγες των Τεμπών, ότι το πολυαναμενόμενο αυτό έργο θα δημιουργούσε τόσα προβλήματα στην τοπική οικονομία, όσα σχεδόν ήρθε να επιλύσει.. Ο λόγος για τη μη κατασκευή του αμφίπλευρου κόμβου στον Πυργετό, που έχει επί της ουσίας ξεσηκώσει τους καταστηματάρχες των παραλίων της Λάρισας, σε μία χρονιά που έχουμε άφιξη ρεκόρ τουριστών…

Του Γιάννη Κολλάτου

Και βέβαια πέρα από τις κορδέλες των εγκαινίων, η τοπική κοινωνία ανακαλύπτει η αναθεώρηση της σύμβασης που έγινε επί υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ήταν «λεόντεια» για την κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν μεγάλες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες (ανάμεσά τους και η περιβόητη Hoctief) και τράπεζες…
Ο παραχωρησιούχος βασιζόμενος στα όσα έχει νομοθετήσει η Βουλή, επιδιώκει πάση θυσία να μεταφέρει τα διόδια του Πυργετού στα Τέμπη και ως «πολιορκητικό κριό», χρησιμοποιεί τον ημιτελή κόμβο…

Κόμβος Πυργετού και διόδια στα Τέμπη: Το παιχνίδι θα κριθεί στα ευρωπαϊκά δικαστήρια

Ενώ η τουριστική σεζόν λοιπόν έχει χαθεί για τα παράλια της Λάρισας, όλα δείχνουν πως η κοινοπραξία θα αναγκαστεί τελικά να υποχωρήσει και να συναινέσει στην κατασκευή του αμφίπλευρου κόμβου στον Πυργετό…
Ο λόγος ότι τον Ιανουάριο του 2017 υπέγραψε σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο, ότι υποχρεούται μέχρι τον Αύγουστο του 2017 να έχει συντάξει μελέτη για την κατασκευή του κόμβου. Στη συνέχεια η πολιτεία και εν προκειμμένω ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είναι υποχρεωμένος μόλις του παραδοθεί η μελέτη να προχωρήσει από το Σεπτέμβρη στη δημοπράτηση του έργου.
Η κοινοπραξία διατείνεται ότι αν ολοκληρωθεί ο κόμβος θα έχει απώλεια εσόδων, αφού πολλοί (και ιδιαίτερα οι νταλίκες) θα προτιμούν να παρακάμπτουν τα διόδια στη Λεπτοκαρυά και στη συνέχεια μέσω του κόμβου Πυργετού να συνεχίζουν για Αθήνα και το ανάποδο και για αυτό πιέζει για την κατασκευή διοδίων στα Τέμπη…

Κόμβος Πυργετού και διόδια στα Τέμπη: Το παιχνίδι θα κριθεί στα ευρωπαϊκά δικαστήρια

Οι μετρήσεις βέβαια μέχρι στιγμής δείχνουν ότι η κίνηση φορτηγών και Ι.Χ. μέσα στην κοιλάδα των Τεμπών είναι ισχνή, άρα τα διαφυγόντα κέρδη ελάχιστα. Η πλευρά των τοπικών εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης έχει συμπτύξει ένα μέτωπο, το οποίο αποτελούν ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός και οι δύο δήμαρχοι Τεμπών Κώστας Κολλάτος και Αγιάς Αντώνης Γκουντάρας..
Η πλευρά λοιπόν αυτή αντιπροτείνει να μπουν πλευρικά διόδια με την κατασκευή του αμφίπλευρου κόμβου, ώστε να είναι αποτρεπτικά για την παράκαμψη της εθνικής οδού, αλλά το θέμα σκοντάφτει στο γεγονός ότι δεν προβλέπεται στη σχετική αναθεωρηθείσα από το 2013 σύμβαση και πρέπει να υπάρξει νέα νομοθετική ρύθμιση…
Πέραν τούτου ωστόσο γνωρίζει η κοινοπραξία ότι αν επιμείνει στην κατασκευή διοδίων στην κοιλάδα των Τεμπών, ακόμη και αν περάσει τη σχετική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ο υπουργός Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλος, τότε θα βρει την εναντίωση του μετώπου των τριών της αυτοδιοίκησης.

Κόμβος Πυργετού και διόδια στα Τέμπη: Το παιχνίδι θα κριθεί στα ευρωπαϊκά δικαστήρια
Είναι λοιπόν πολύ πιθανό πέρα από κινητοποιήσεις των κατοίκων οι Αγοραστός, Κολλάτος και Γκουντάρας, οι οποίοι σημειωτέον έχουν απορρίψει στο περιφερειακό και τα δημοτικά συμβούλια την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, να προσφύγουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια…
Το θέμα εξ όσων γνωρίζουμε το έχουν αναθέσει σε νομικούς και η προσφυγή θα στοιχειοθετείται στη λογική ότι αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία να μην υπάρχει εναλλακτικό οδικό δίκτυο για τους πολίτες…
Το θέμα είναι μείζον για την τοπική οικονομία του δήμου Τεμπών και του πρώην δήμου Ευρυμενών, γιατί αποκόπτει τους πολίτες χωρίς εναλλακτικό οδικό δίκτυο από τις καθημερινές τους εργασίες από την πρωτεύουσα του νομού και της περιφέρειας , τη Λάρισα.

 

Κόμβος Πυργετού και διόδια στα Τέμπη: Το παιχνίδι θα κριθεί στα ευρωπαϊκά δικαστήρια

Και βέβαια τα …δωράκια της κοινοπραξίας για δωρεάν διέλευση επί μία τριετία των μονίμων κατοίκων του δήμου, δεν πείθουν κανένα..
Η υπόθεση λοιπόν των διοδίων και του αμφίπλευρου κόμβου του Πυργετού εξελίσσεται σε ένα ιδιότυπο «μπραντεφέρ» όπου θα πρέπει να αποφασίσει εντέλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αν το δίκιο των πολιτών υπερισχύει απέναντι στο δίκιο των εταιρειών, όσο και αν αυτές έχουν «χτίσει» ισχυρά λόμπι στις Βρυξέλλες…

thessaliatv.gr

Share This: